پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151444
آخوندي تازه‌کار نيست که اشتباه مي‌کند/ مردم پولشان را دادند، اما خانه نگرفتند
تاریخ انتشار : 1394/02/21 13:58:01
نمایش : 1550
اهمال در اجراي مسکن‌مهر بالاخره گريبان وزير راه و شهرسازي را گرفت. گفته مي‌شود طرح استيضاح او به هيات رييسه مجلس داده شده، اما هيات رييسه مقابل استيضاح مقاومت مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار اهمال در اجراي مسکن‌مهر بالاخره گريبان وزير راه و شهرسازي را گرفت. گفته مي‌شود طرح استيضاح او به هيات رييسه مجلس داده شده، اما هيات رييسه مقابل استيضاح مقاومت مي‌کند. دليل مقاومت‌هاي هيات رييسه مشخص نيست، اما برخي از جريانات درون مجلس، علت اصلي اين موضوع را نزديکي ايام انتخابات مجلس مي‌دانند.

به گزارش افکارنيوز ، اما با اين حال، مطرح‌کنندگان استيضاح وزير راه و شهرسازي گلايه‌مند از اين هستند که آخوندي وعده و قول در حوزه مسکن زياد داده است، اما به وعده‌هاي خود عمل نمي‌کند؛ به‌طوري که بعد از گذشت حدود ۲۰ ماه همچنان پروژه‌هاي مسکن‌مهر بلاتکليف مانده و نيمه تعطيل است و در عين حال، طرح‌هاي جديد مسکن رنگ و بوي اجرايي به خود نگرفته است.

در حال حاضر همه اين مسايل باعث شده که مخاطبان حوزه مسکن از جمله متقاضيان مسکن‌مهر، روي خوشي به دولت تدبير و اميد نشان ندهند. علي‌رضا خسروي، عضو کميسيون عمران مجلس در همين رابطه در گفت‌وگو با «افکارنيوز» به گزارش کميسيون درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه مسکن‌مهر اشاره کرد و گفت: يک زماني براي يک کاري شخصي در نظر گرفته مي‌شود که تازه کار است، اما آقاي آخوندي قبلا وزير مسکن و شهرسازي بودند و اطلاعات خوبي در حوزه مسکن دارد.

وي افزود: آقاي آخوندي تازه‌کار نيست، بنابراين ميزان انتظارات از ايشان خيلي بالاتر است و بر همين مبناست که کارنامه ايشان مورد بررسي قرار مي‌گيرد. انتظار اين است که تقريبا قدم‌هاي مثبت و خوبي در اين حوزه برداشته شود، اما تاکنون که هنوز اقدام خاصي صورت نگرفته است.

قول مي‌دهيد، عمل کنيد
عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اين‌که در يکي دو روز گذشته يک‌سري مراجعه‌کننده از مسکن پرديس و پرند داشته‌ام، تصريح کرد: مشکل اول اين است که خانه‌ها يک مقداري گران‌تر شده و در تحويل خانه‌ها دوباره حرف و حديث‌هايي ايجاد شده است.

خسروي با ذکر اين نکته که قول و قرارهايي که مسوولان مي‌گذارند، در روحيه و اعتماد مردم اثر دارد، متذکر شد: پشتوانه هر دولتي مردم هستند و اگر قرار باشد بدقولي‌ها اتفاق بيفتد، خيلي نمي‌تواند در مسايل ديگر، اعتماد مردم را جلب کرد.

وي عنوان کرد: البته در مسکن‌مهر به خصوص در شهرهاي جديد مشکل وجود داشته و بقيه شهرها اقدامات خوب بوده و قابل تاييد و پشتيباني است، اما مسکن‌مهر شهرهاي جديد که ۱۹ شهر است، اشکالاتي دارد و حتما بايد يک تغيير و تحول جدي و سريع صورت گيرد.

پيشرفت فيزيکي مسکن‌مهر کمتر از يک درصد بود
عضو کميسيون عمران مجلس با تاکيد بر اين‌که وزير راه و شهرسازي بايد در موضوع مسکن‌مهر شخصا ورود کند، اظهار داشت: مسکن‌مهر با ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي به دولت يازدهم تحويل داده شد و همه دولتمردان نيز قبول کردند که پيشرفت فيزيکي مسکن‌مهر ۷۰ درصد بوده و روي اين موضوع اتفاق‌نظر وجود دارد.

خسروي ادامه داد: حدود ۲۰ ماه نيز از عمر دولت يادهم مي‌گذرد و اگر ما ماهانه يک درصد پيشرفت فيزيکي در حوزه مسکن‌مهر داشتيم، بايد تاکنون مسکن‌مهر به اتمام مي‌رسيد و تحويل مردم داده مي‌شد، اما خلاف اين اتفاق افتاد.

وي متذکر شد: اين موضوع نشان‌دهنده اين است که يک اشکال در کار ما به وجود آمده است؛ يعني مسکن‌مهر در اين دولت کمتر از يک درصد پيشرفت فيزيکي بوده است.

اشتباه آخوندي قابل بخشش نيست
عضو کميسيون عمران مجلس در ادامه گفت: اگر يک شخص تازه‌کاري به عنوان وزير راه و شهرسازي انتخاب مي‌شد، مي‌شد کندي کار را پذيرفت، اما آقاي آخوندي در حوزه مسکن تجربه بالايي دارد.

خسروي افزود: به نظر مي‌رسد در بخشي از مديريت‌ها بايد تجديدنظر شود و ايشان به صورت مستقيم در موضوع مسکن‌مهر ورود پيدا کند و به کار سرعت دهند.

وي با اشاره به دلايل کندي ساخت مسکن‌مهر عنوان کرد: دلايل مختلفي وجود دارد؛ يک دليل آن شايد اين باشد که زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي اعتقادي به طرح مسکن‌مهر ندارد.

عضو کميسيون عمران مجلس افزود: يک دليل ديگر اين است که طرح‌ها و ايده‌هاي جديدي را مي‌خواهند جايگزين کنند که براي اين طرح‌ها بايد يک‌سري کارهاي کارشناسي انجام دهند و کارهاي کارشناسي آنها طول کشيد.

خسروي با بيان اين‌که طرح جامع مسکن تازه نهايي شده است، عنوان کرد: همچنين بانک‌ها و موسسات پولي و اعتباري همکاري سابق را با وزارت راه و شهرسازي نداشتند.

وي تصريح کرد: شرکت‌هاي زيرساخت و شرکت‌هايي که موظف به اجراي زيرساخت هستند مثل آب، برق، تلفن و فاضلاب، خودشان را درگير مشکلات ديگر کردند و تکميل واحدهاي مسکوني مهر ديگر جزو اولويت‌هاي آنها نبود، بنابراين به سراغ جاهاي ديگر رفتند و از اين قسمت غافل شدند؛ با وجود اين‌که مردم از قبل اين پول‌ها و هزينه‌ها را پرداخت کرده بودند.

مردم پولشان را دادند، اما خانه نگرفتند
عضو کميسيون عمران مجلس تاکيد کرد: هر چقدر هم که اجراي طرح طول بکشد، نمي‌توان استدلال آورد که هزينه‌ها بالاتر رفته است، چون مردم قبلا اين پول‌ها را پرداخته بودند.

خسروي اظهار داشت: همه اين مسايل باعث شد که عقب‌ماندگي در حوزه مسکن‌مهر را شاهد باشيم.

وي با بيان اين‌که بيشترين مشکل را در مسکن‌مهر دو شهر جديد پرديس و پرند داريم، گفت: يک‌سري جاهايي وجود دارد که زيرساخت‌هاي آنها آماده نشده است.

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اين‌که بهتر بود دولت طرح مسکن‌مهر را به اتمام مي‌رساند و بعد به فکر طرح مسکن اجتماعي مي‌افتاد، افزود: در حال حاضر عنوان‌ها تغيير کرده است؛ يعني دولت قبل اسمش را مسکن‌مهر و اين دولت مسکن اجتماعي گذاشته است.

با ۶۰ ميليون تومان کجا مي‌شود خانه خريد؟!
خسروي با بيان اين‌که ما روي عناوين خيلي بحثي نداريم، بحث ما روي تعداد است، تصريح کرد: خود طرح جامع مسکن اعلام کرده که ۱۲ سال طول مي‌کشد که يک نفر خانه دار شود؛ به طوري که يک فرد در کشوري مانند ايران هيچ چيزي نبايد بخورد، هيچ چيزي نپوشد و همه پول خود را پس‌انداز کند تا بتواند خانه بخرد.

وي عنوان کرد: در حالي که الان کشور همسايه ما ترکيه فراخوان مي‌دهد که من شما را با ۶۰ ميليون تومان صاحب خانه مي‌کنم.

عضو کميسيون عمران مجلس متذکر شد: اين جاي تعجب و تاسف دارد که ما به‌گونه‌اي برخورد کنيم که افرادي در کشور ما سرمايه‌گذاري نکنند و اين پول را ببرند در يک کشور ديگر و صاحب خانه شوند.

خسروي ادامه داد: شما با ۶۰ ميليون تومان در کجاي تهران مي‌توانيد خانه بخريد؟ با ۶۰ ميليون تومان اصلا نمي‌شود يک خانه مناسبي را تهيه کرد.

وي اظهار داشت: اين‌ها اشکالاتي است که وجود دارد و به نظر مي‌رسد ما از قانون اساسي انحراف بسياري پيدا کرديم.

عضو کميسيون عمران مجلس تاکيد کرد: وظيفه دولت‌ها اين است که مسکن، شغل و آموزش را براي مردم فراهم کند، اما ما در اين بخش‌ها کوتاهي کرديم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html